Effectief online adverteren
Effectief online adverteren

Online adverteren

Wil je beter vindbaar zijn in de zoekresultaten? Meer verkeer naar je website? Of je omzet verhogen? Dan red je het niet alleen met het simpelweg schrijven van wat advertenties. Het draait om de inzet van een slimme strategie dat bijdraagt aan het behalen van vooropgestelde doelstellingen en afstemming op de doelgroep.

De kennis en kunde van onze ervaren online marketeers in combinatie met jouw kennis over het product en de doelgroep zorgt voor een gedegen strategie. Met deze gedegen strategie halen we het maximale rendement uit de campagnes.

Online adverteren uitbesteden?Neem gerust contact op

De voordelen van online adverteren

  • Perfect meetbaar
  • Adverteren op sites waar de doelgroep komt
  • Adverteren op termen waarop de doelgroep zoekt
  • Jouw advertenties alleen getoond aan de doelgroep
  • Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt

SEA

Online reclame maken kan op veel verschillende manieren. Eén van de bekendste vormen is het adverteren middels Search Engine Advertising (SEA). Bij deze vorm van adverteren wordt er gebruik gemaakt van belangrijke zoektermen in Google met Google AdWords en in Bing met Bing Ads. Dit kan zowel in de vorm van tekst als in beeld (display advertising).

Google AdWords

Online adverteren met Friks als Google PartnerAls officiële Google Partner kennen we AdWords vanbinnen en vanbuiten. Met AdWords ben je altijd aanwezig op het moment dat jouw doelgroep online zoekt naar jouw producten of diensten. Het mooie aan deze manier van reclame maken is ook dat je pas betaalt als iemand op de advertentie klikt en jouw website bezoekt. Helemaal gericht wordt het als je de advertentie kunt richten op je eigen klanten met Customer Match.

Bing Ads

Bing is de zoekmachine van Microsoft. Online adverteren met Bing Ads is in grote lijnen hetzelfde als Google Adwords, alleen zijn de kosten per klik lager aangezien de concurrentie een stuk lager ligt. Dit komt omdat de meeste adverteerders via Google adverteren.

Social advertising

Wereldwijd spenderen miljoenen mensen veel tijd door op social media zoals Facebook en Instagram. De meeste social media kanalen geven bedrijven de mogelijkheid om te adverteren. Omdat gebruikers veel bruikbare data achterlaten op social media, kan er zeer gericht geadverteerd worden. Dit wordt social advertising genoemd.

Facebook ads

In Nederland gebruiken maandelijks bijna 8 miljoen mensen maandelijks Facebook, waarvan 7 miljoen wekelijks actief zijn. Via dit sociale netwerk kun je zeer gericht je boodschap of advertentie richten op groepen met een bepaalde interesse of op basis van een locatie.

Instagram advertising

Bestaat jouw doelgroep uit jong-volwassenen? Dan is het ook interessant om Instagram advertising in te zetten om online campagne te voeren. Met deze Amerikaanse foto- en video-app kun je sinds eind september 2015 met (reeksen van meerdere) foto’s en video’s adverteren. Met een toegevoegde Call-to-action knop kun je de doelgroep naar jouw website leiden en hopelijk aan zetten tot een conversie.

Remarketing

Maar je kan er ook voor kiezen om mensen te bereiken die eerder jouw site of mobiele app hebben gebruikt. Wanneer zij een andere website bezoeken binnen het Google Display Netwerk komen ze jouw advertentie tegen. Ook als zij zoeken op termen binnen Google die gerelateerd zijn aan jouw producten of diensten.

Display advertising

Met display advertising worden (geanimeerde) banners aan potentiële klanten getoond. Door middel van display advertising kunnen je advertenties worden weergegeven op websites, apps, Gmail-accounts en bij video’s waar jouw doelgroep zich op dat moment bevindt.

Google inhoudsnetwerk

Het Google inhoudsnetwerk bestaat uit twee netwerken: het zoeknetwerk en het Display Netwerk. Het Google Display Netwerk omvat ruim twee miljoen websites, video’s en apps waarop je advertentie getoond kunnen worden. Denk hierbij aan een advertentie die alleen op websites rond een bepaald thema (zoals reizen of sport) wordt getoond. We maken gebruik van slimme technologie zodat je boodschap altijd op de meest waardevolle posities op de grootste en bekendste websites getoond worden aan een relevante doelgroep. Nu.nl, telegraaf.nl, vi.nl zijn hiervan voorbeelden.

Gerichte targeting

De grote kracht van display advertising is targeting. Een merk kan met op maat gemaakte beeldadvertenties worden uitgedragen op de websites waar de doelgroep zich bevindt. Zo kun je targeten op bepaalde interesses of leeftijd, of rondom een bepaald thema van een website of video. Dit resulteert in de opbouw van naamsbekendheid in de juiste kringen.

Remarketing

Soms blijven bezoekers net op de drempel van een bestelling hangen. Ze zijn op jouw website geweest en hebben rondgekeken, maar hebben nog niet geconverteerd. Misschien twijfelen ze nog en zijn ze op zoek naar alternatieven. Met remarketing tonen we juist aan deze mensen een dynamische advertentie op een andere website over een product of dienst die ze eerder hebben bekeken. Een goede remarketingstrategie weet mensen te activeren om tóch terug te komen en te converteren.

Real-time bidding

Eén van de belangrijkste ontwikkelingen binnen display advertising is de opkomst van real-time bidding. Kort gezegd bestaat real-time bidding uit een soort veilingsysteem waarbij kopers en verkopers van advertentieruimtes samenkomen. Binnen dat veilingsysteem wordt er bepaald welke adverteerders, welke advertentieruimtes mogen vullen. Het uiteindelijke bedrag hangt af van vraag en aanbod. Een voordeel van real-time bidding is dat er een groot aantal views kan worden ingekocht, tegen een relatief klein budget.

Gericht adverteren maar weinig budget?

Geen probleem. Zoals we helemaal bovenaan deze pagina al aangaven: je kunt het zo duur of goedkoop mogelijk maken als je wilt. En als Google Partner geven we je zelfs €75,- korting op je advertenties in AdWords. Meer over AdWords en advertentietegoeden vertellen wij je graag onder het genot van een kop koffie.

Ook gericht online adverteren? We helpen je graag!Neem gerust contact op
Samenwerken?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen