Effectief online adverteren
Effectief online adverteren

Online adverteren

Adverteren in geprinte media doe je waarschijnlijk steeds minder. of zelfs wel helemaal niet meer. Online adverteren heeft dan ook veel meer te bieden ten opzichte van print. En wij laten jou daar de vruchten van plukken.

De voordelen van online adverteren

  • Perfect meetbaar
  • Adverteer op sites waar de doelgroep komt
  • Adverteren op termen waarop de doelgroep zoekt
  • Uw advertentie alleen getoond aan de doelgroep
  • Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt

Mogelijkheden

Online reclame maken kun je op zoveel verschillende manieren. Eén van de bekendste vormen is het adverteren op belangrijke zoektermen in Google met Google Adwords. En naast Adwords heb je nog legio manieren om gericht en dus effectief te adverteren. Dit kan aan de hand van tekst en beeld (display advertising).

Google Adwords

Online adverteren met Friks als Google PartnerAls officiële Google Partner kennen we AdWords van binnen en van buiten. Met Adwords ben je altijd precies daar op het moment dat jouw doelgroep online zoekt naar jouw producten of diensten. Het mooie aan deze manier van reclame maken is ook dat je pas betaalt als iemand op de advertentie klikt en jouw website bezoekt. Helemaal gericht wordt het als je de advertentie kunt richten op je eigen klanten met Customer Match.

Bing Ads

Bing is de zoekmachine van Microsoft. Online adverteren met Bing Ads is in grote lijnen hetzelfde als Google Adwords, alleen zijn de kosten per klik lager aangezien de concurrentie een stuk lager ligt, want de meeste adverteerders adverteren via Google.

Facebook ads

In Nederland gebruiken maandelijks bijna 8 miljoen mensen maandelijks Facebook, waarvan 7 miljoen wekelijks actief zijn. Via dit sociale netwerk kun je zeer gericht je boodschap of advertentie richten op groepen met een bepaalde interesse of op basis van een locatie.

Instagram advertising

Bestaat jouw doelgroep uit jong-volwassenen? Dan is het ook interessant om Instagram advertising in te zetten om online campagne te voeren. Met deze Amerikaanse foto- en video-app kun je sinds eind september 2015 met (reeksen van meerdere) foto’s en video’s adverteren. Met een toegevoegde Call-to-action knop kun je de doelgroep naar jouw website leiden en hopelijk aan zetten tot een conversie.

Remarketing

Maar je kan er ook voor kiezen om mensen te bereiken die eerder jouw site of mobiele app hebben gebruikt. Wanneer zij een andere website bezoeken binnen het Google Display Netwerk komen ze jouw advertentie tegen. Ook als zij zoeken op termen binnen Google die gerelateerd zijn aan jouw producten of diensten.

Gericht adverteren maar weinig budget?

Geen probleem. Zoals we helemaal bovenaan deze pagina al aangaven: je kunt het zo duur of goedkoop mogelijk maken als je wilt. En als Google Partner geven we je zelfs €75,- korting op je advertenties in AdWords.  Meer over AdWords en advertentietegoeden vertellen wij u graag onder het genot van een kop koffie.

Ook gericht online adverteren? We helpen je graag!Neem gerust contact op
Samenwerken?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen