Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

U kunt natuurlijk het rendement van uw webshop verhogen door het aantal bezoekers te laten stijgen.  Maar ook met hetzelfde aantal bezoekers kunt u uw rendement verhogen, door het conversiepercentage te verbeteren. Het conversiepercentage is de verhouding tussen het totaal aantal bezoekers dat uw webshop bezoekt en het aantal bezoekers die een aankoop of aanvraag doet.

Door het aantal conversies in uw webshop te verbeteren, verhoogt u het rendement van uw website en de ROI (return-on-investment) van uw marketinginspanningen.

Google Analytics

Het inzetten van Google Analytics en het op de juiste manier interpreteren van de webshop statistieken geeft waardevolle informatie over het gedrag van uw bezoekers op uw website. Wij kunnen deze data maandelijks voor uw website of webshop analyseren. Op basis van deze statistieken, marktinformatie en onze ervaring verbeteren wij de conversie.

Conversie optimalisatie tools

Bij het verbeteren van de conversie van uw website is een ding ontzettend belangrijk: testen! Tijdens het testen kunnen er bijvoorbeeld verschillende versies van een pagina worden getoond aan verschillende bezoekers.

Friks gebruikt verschillende tools om het conversiepercentage van uw website te testen. Dit zijn onder andere:

  • Visual Website Optimizer
  • Google Analytics Experimenten
  • SurveyMonkey
  • Silverback App

Professioneel advies?

Wilt u een professioneel advies ontvangen over de prestaties van uw website? Vraag dan direct een gratis quickscan aan, gemaakt door onze Google Analytics certified individuals.
U kunt ook direct advies vragen door contact met ons op te nemen.

Ook gebruik maken van Google Analytics?  Contact
Samenwerken?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen