Doppio espresso

In 2006 schreef Peter van Eijl tijdens zijn studie zijn plan voor een espressobar die hoogwaardige koffie bereikbaar kon maken voor het grote publiek. Niet zomaar koffie, maar de beste koffie. Door de enorme passie voor de producten, een enorme drive en een duidelijke visie heeft dit plan geresulteerd in Doppio Espresso: een franchise van 26 verschillende espressobarren door heel Nederland waar je naast dat je er een bakje koffie kunt drinken er de hele dag terecht kunt voor de lunch. Doppio heeft onze hulp ingeschakeld omdat ze het succes wat ze offline hebben, ook op internet willen uitrollen. Een nieuwe Magento shop is de eerste stap die we hiervoor moesten zetten. Voor de webshop had het bedrijf een duidelijke visie: “we willen online dezelfde passie over brengen op onze klanten als we ook doen in alle espressobarren”.

Conversie vs. Beleving

Conversie vs. Beleving

Op de nieuwe webshop staat de beleving van de bezoeker centraal. Tijdens de ontwikkeling van het design hebben wij goed nagedacht over hoe we de betrokkenheid die Doppio voelt met zijn producten zo goed mogelijk kunnen overbrengen. Om het Doppio gevoel zo goed mogelijk te benaderen hebben we o.a. een aantal espressobarren bezocht. Dit resulteerde in een fullscreen/responsive webshop met veel plaats voor fotografie en achtergrondinformatie. Van de transactionele mails tot aan de zoekfunctie, alles is volledig in lijn met de huisstijl van Doppio Espresso.

de 'Koffiekiezer'

Om de online klanten de beste service te bieden is de Koffiekiezer bedacht. Dit is een keuzehulpmodule die klanten assisteert bij het vinden van de koffie die het beste bij hen past. De module is volledig op maat ontworpen en ontwikkeld op basis van de filtersystematiek die al in Magento aanwezig is. Uiteindelijk is het de bedoeling dat klanten naast hulp bij het vinden van de juiste koffie, ook relevante informatie krijgen over de verschillende producten.

Mobile first

Uit analyse van de webstatistieken konden we herleiden dat de mate van mobiel bezoek de desktop bezoekers in 2016 zou gaan overstijgen. Dit is de reden geweest dat we in plaats van de desktop, de mobiele telefoon als uitgangspunt hebben gebruikt in het ontwerp.

Om de gebruikservaring steeds te verbeteren houden we het gedrag in de gaten aan de hand van muisgedrag analyses.
Moblie first

Een kijkje in de techniek

Uit analyse van de webstatistieken konden we herleiden dat de mate van mobiel bezoek de desktop bezoekers in 2016 zou gaan overstijgen. Dit is de reden geweest dat we in plaats van de desktop, de mobiele telefoon als uitgangspunt hebben gebruikt in het ontwerp.

Om deze gebruikservaring steeds te verbeteren houden we het gedrag in de gaten aan de hand van muisgedrag analyses.

Magento (het meest gebruikte webshop systeem) is het systeem waarop de webshop gebouwd is en biedt een stevige fundering voor dit project. Het pakket is door ons verreikt met filtersystematiek en modules voor bundelpakketten om te zorgen voor meer verkopen.

Omdat Doppio graag controle houdt over de content op de webshop hebben we alles beheerbaar gemaakt op basis van de statische blokken en attributen in Magento.

Wij zijn ervan overtuigd dat de gebruikersroute zo kort mogelijk moet zijn om het aantal uitstappers te beperken. Om deze reden is o.a. de One-page-checkout in de webshop geïmplementeerd. Dit is een module waarmee bezoekers binnen één scherm hun persoonlijke gegevens kunnen invoeren, een klant account kunnen aanmaken en hun bestelling kunnen afrekenen. Het afrekenproces wordt hierdoor een stuk korter en gemakkelijker, wat resulteert in minder afhakers en een hogere conversie. We zien dit nu al terug in de verkopen die de webshop genereert.

Up- en Cross-sells

In de webshop van Doppio maken we gebruik van het volledige up- en cross-sell pakket van Magento. Zo kun je op elke productpagina gerelateerde aankopen doen en promobundels bestellen. Daarnaast is het mogelijk om handige koopjes (meepakkers) aan de winkelwagen toe te voegen die klanten eenvoudig tijdens het afrekenproces nog kunnen bestellen. Doppio kan zelf per product de gerelateerde producten bepalen. Het resultaat van deze mogelijkheden zien we op dit moment al terug in de gemiddelde orderwaardes.

Gekoppelde cases

Bagageonline
Bagageonline

Bagageonline.nl is één van de marktleiders op het gebied van verkoop van reisbagage in Nederland. Bagageonline is in...


Goedkopekoffiebekers.nl
Goedkopekoffiebekers.nl

Goedkopekoffiebekers.nl is geen groothandel, maar een producent van disposable koffiebekers. Ze beschikken over  alle producten rondom de koffie...


The Retro Family
The Retro Family

The Retro Family (voorheen Retro online) is een verkoper van op vintage geïnspireerde producten met een moderne twist....


Een zelfde project?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen