Wijziging dagbudget AdWords

Benieuwd wat er verandert aan het dagbudget in Google AdWords? Voorheen gaf je niet meer kosten uit per dag dan het dagbudget dat je had ingesteld voor je campagne, dit is veranderd sinds 4 oktober 2017. Campagnes kunnen nu tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven zodat het makkelijker wordt om je advertentiedoelen, zoals klikken en conversies, te behalen.

Wat is het dagbudget in AdWords?

Voor elke campagne kun je een dagbudget instellen, dit is het bedrag dat je maximaal per dag wilt uitgeven aan de desbetreffende campagne. Voorheen gaf je ook echt niet meer uit op een dag dan het ingestelde dagbudget. Met de wijziging die heeft plaatsgevonden is dit wel mogelijk. Dit betekent dat de kosten op dagen met veel verkeer van hoge kwaliteit tot twee keer zo hoog kunnen zijn dan je ingestelde dagbudget, deze kosten worden weer gecompenseerd op dagen dat de uitgaven lager zijn dan het dagbudget. Hierdoor geef je nooit meer uit dan je maandelijkse advertentiebudget. Dit is het gemiddelde aantal dagen in een maand (30,4) vermenigvuldigd met je gemiddelde dagbudget.

Dagbudget instellen

 

 

 

 

 

Welke gevolgen heeft dit voor jou?

Zoals hierboven beschreven kunnen de kosten per dag hoger uitvallen dan het ingestelde dagbudget, hier hoef je je geen zorgen over te maken. In een maand worden er niet meer kosten in rekening gebracht dan het dagbudget vermenigvuldigd met 30,4. Het kan voorkomen dat Google AdWords het ingestelde maandbudget overschrijdt, in dat geval betaalt Google de teveel betaalde kosten terug als krediet.

Samenwerken?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen