Locatietargeting in Google AdWords

Voer alle provincies los in bij je campagne-instellingen in AdWords

Het is belangrijk om je Google AdWords-account op de juiste manier in te richten, de locatietargeting is hier een onderdeel van. Wanneer je je campagne wilt targeten op heel Nederland, is het verstandig om alle provincies los in te voeren + Nederland. Hierdoor kun je bodverhogingen toepassen op de goed presterende provincies, bijvoorbeeld de provincies die veel conversies genereren en bodverlagingen toepassen op de provincies die minder goed presteren. Door het extra toevoegen van Nederland zorg je ervoor dat je ook de mensen target waarvan Google de locatie niet weet.

Locatietargeting invoeren

De locatietargeting kun je op de juiste manier instellen door onderstaande stappenplan te volgen:

  1. Ga naar de instellingen van de desbetreffende campagne.
  2. Klik op ‘locaties bewerken’ en voer alle 12 provincies + Nederland in.
  3. Wanneer de campagne geruime tijd loopt kun je gaan evalueren hoe de verschillende provincies presteren en ervoor kiezen om bodaanpassingen toe te passen. Dit doe je door naar instellingen te gaan en vervolgens op ‘locaties’ te klikken. Je kunt nu bij bodaanpassing de bodverhoging en/of -verlaging invoeren.

Locatie selecteren in AdWords-instellingen

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Samenwerken?

Wij werken graag samen met inspirerende bedrijven en personen, die echt geloven waar ze voor staan.
Dat doen wij namelijk ook. Hierover vertellen we u graag meer tijdens een kop koffie.
Zullen we even een afspraak inplannen om een potentiële samenwerking te bespreken?

Contact opnemen